Ny vecka nya tag

Förra veckan blev ju lite av en vilovecka både från träningen och från bloggen. Nu är det dock nya tag som gäller. Den här veckan har jag planerat att träna som normalt igen. Vill få in tre till fyra löppass och ska verkligen ta tag i styrketräningen igen. Det har legat lite på is den senaste tiden, men nu måste jag skärpa mig. Jag kände ju av mitt vänstra ben mot slutet av halvmaratonet, både höften och baksida lår knorrade i slutet. Så nu ska jag försöka stärka upp musklerna där för att orka bättre nästa gång.

Jag har inget lopp inplanerat nu senare i sommar. Jag måste fundera lite på vad jag vill delta i. Blir det flera millopp med förhoppningen om att springa snabbare eller ska jag springa ett till halvmaraton någonstans. För tillfället lutar det lite mot att springa i Tallinn i september igen. Sprang halvmaraton där i fjol och gillade det mycket. Så jag tror att det blir en favorit i repris. Dessutom så går det enkelt att kombinera resan dit till en minisemester med lite shopping och hotellhäng också. Inte bara resa dit, springa ett lopp och resa tillbaka igen. Utan stanna en dag eller två extra. Måste ta och prata med chefen på jobbet bara och se om jag kan få ledigt. Jag jobbar inte bara regelbundna arbetstider, må-fre 9-17, utan jobbar kvällar och mycket helger också. Så det är alltid lite av ett pussel att få helger ledigt, plus sen då ännu extra ledigt på måndag och eventuellt tisdag. Men han brukar nog vara väldigt tillmötesgående bara jag säger till i tid.

Glad måndag på er alla!

Kommentera

