Gårdagens långpass och sammanfattning

Igår sprang jag det längsta jag gjort på ett bra tag. Jag sprang hela 15,6 km och allt kändes bra hela vägen. Jag blev lite trött mot slutet, eller inte benen, men främst som en energidipp. Nu tycker jag inte att jag springer så långt, så jag har aldrig med mig nån form av energi (bars, gel..) eller vatten. Men eftersom jag satsar på att öka längden på min långpass så tror jag nog att jag måste börja överväga att ta med mig något.

Jag brukar försöka att äta lite mer dagen innan jag vet att jag ska springa långpass för att ha tillräckligt med energi, men det kanske inte kommer att räcka ifall mina långpass blir över 15 kilometer. Tidigare har jag nämligen tyckt att jag klarat mig bra utan.

Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska ta med mig för energi. Min mage är ganska känslig, så sportdryck och geler brukar jag vara väldigt försiktig med. Den brukar inte vara så förtjust i sådant. Dessutom så tycker jag att jag redan har jackfickorna fulla med sådant som jag behöver på passet, som telefon, nycklar, näsdukar… Så vart ska jag ännu få energi att rymmas. Löprygga?

Nå ja, jag är väldigt nöjd med att mina långpass börjar vara av en sådan längd att jag måste fundera på dessa saker. Det är ju ett positivt problem att ha egentligen.

Sammanfattningsvis så slutade förra veckans saldo på ett pass zumba, ett styrketräningspass och tre löprundor. Nu kommer den här veckan att bli lugnare ur löpsynvinkel. Jag kommer att träna mitt normala styrketräningspass och så får vi se vad annat jag tränar. Zumban tog julpaus för i år. Kanske jag skulle ta och yoga lite…

Hur gör du med energi på dina långpass? Vad har du med dig och var har du den?

Annonser

2 reaktioner på ”Gårdagens långpass och sammanfattning

  1. Testa det här som energi: http://ellaskitchenint3.blob.core.windows.net/media/Sweden/images/Sweden-Group-Products%20NOV%202014.png 🙂 Dom som innehåller banan och ris (man känner ingen rissmak) har rätt så högt energiinnehåll, vilket är bra i det här sammanhanget. Jag brukar ”fästa dem” under sport-bh-banden/i sport-bh:n och där hålls de bra utan att störa 🙂 De är goda och jag har jättekänslig mage då jag springer, men de har inte orsakat några problem.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s