Löpning är min terapi

Idag var verkligen en jobbig dag på jobbet och jag var så sur och trött när jag kom hem. Allt kändes bara blä. Ni vet de dagar när man bara vill lägga sig på soffan under filten och tycka synd om sig själv? Det var en sån dag idag…

Som tur var lade jag mig inte på soffan, utan istället for jag ut på en kort löptur. Nu känns allting genast mycket bättre. Under löprundan hann jag fundera på saker som bekymrat mig under dagen och konstatera att det inte var så farligt sen i alla fall. Tröttheten är som bortblåst och istället infann sig ett lugn i kroppen.

Skönt att få springa lite, rensa tankarna och inleda veckan på ett bra sätt. Nu är jag igen redo för en ny arbetsdag imorgon och jag har lagt den här dåliga dagen bakom mig. Tack löpningen!

2016-08-15 20.06.26

 

5 reaktioner på ”Löpning är min terapi

Lämna en kommentar